HEERLIJK10Daagse winnaars editie FAQ


Wanneer vindt de HEERLIJK10Daagse winnaars editie plaats?

De HEERLIJK10Daagse winnaars editie is van 14 juli t/m 23 juli 2017.


Vanaf wanneer kan ik reserveren?

Vanaf 30 juni 2017 kan gereserveerd worden.


Hoe kan ik reserveren?

Klik op ‘reserveren’ om een reservatie te maken. Hier kunt u op zoek naar een specifiek restaurant of u ziet wat er in de buurt van de door u opgegeven regio te vinden is. U kunt dit doen door een postcode/plaatsnaam in te vullen en de maximale reisafstand in vogelvlucht in kilometers aan te duiden. Hierna verschijnt een lijst met restaurants die voldoen aan de door u opgegeven criteria. Wanneer u een restaurant aanklikt ziet u verdere informatie betreffende dit restaurant en de mogelijkheden tot reserveren.


Hoe kan ik annuleren?

U kunt alleen via de website www.heerlijk.be / www.delicieux.be annuleren door in te loggen in uw account en te klikken op de details van uw reservering. Op deze manier worden de door u gereserveerde plaatsen meteen vrijgegeven in het systeem en wordt het restaurant op de hoogte gebracht van de annulering. Indien u 24 uur van te voren annuleert is dit kosteloos, daarna kan het restaurant kosten aanrekenen. De annulering is definitief en kan niet ongedaan worden gemaakt.

N.B. Telefonisch of per e-mail bij het restaurant zelf annuleren is dus niet mogelijk!


Waarom staan er bij de restaurants geen telefoonnummers vermeld?

De reserveringen en annuleringen worden elektronisch verwerkt en zijn gekoppeld aan een database. Om het zo overzichtelijk mogelijk te houden voor de restaurants is het daarom niet mogelijk om telefonisch bij het restaurant te reserveren of te annuleren. Zoals eerder beschreven kunt u alleen reserveren/annuleren via http://www.heerlijk.be / www.delicieux.be.


Ik heb gereserveerd, maar geen bevestiging ontvangen. Hoe komt dat?

De kans is groot dat de bevestiging door de spamfilter werd tegengehouden. Controleer daarom uw spam. Is het bericht daar niet te vinden, log dan in op de website www.heerlijk.be / www.delicieux.be en kijk onder ‘mijn reserveringen’. Daar krijgt u een overzicht van de door u gemaakte reserveringen. Per reservering kunt u op de details klikken en ziet u de mogelijkheid om de bevestiging te printen. Is uw reservering daar niet te vinden? Dan is er wat misgegaan bij het maken van de reservering en is deze helaas niet gelukt.


Waaruit bestaat het menu?

Het HEERLIJK10Daagse menu is een 3-gangenmenu. Elk restaurant serveert een eigen menu.


Welke prijscategorieën zijn er?

Afhankelijk van het gebruikelijke prijsniveau, zijn de restaurants ingedeeld in verschillende prijscategorieën:

Voor een 3-gangenlunch* zijn deze: € 22,50, € 27,50, € 32,50 of € 42,50 per persoon.

Voor een 3-gangendiner* zijn deze: € 27,50,€ 32,50, € 37,50 of € 47,50 per persoon.

En ja, deze HEERLIJKe prijzen gelden voor iedereen aan tafel!

* 13/14 Gault&Millau punten: berekenen een supplement van € 5,- p.p
* 15/16 Gault&Millau punten en/of 1 Michelinster: berekenen een supplement van € 10,- p.p
* 17/18 Gault&Millau punten en/of 2 Michelinsterren: berekenen een supplement van € 20,- p.p


Is de drank ook inbegrepen in het menu?

Nee, de menuprijs is enkel voor de 3-gangenlunch of het 3-gangendiner per persoon zonder drank.


Hoe betaal ik?

De volledige rekening wordt in het restaurant voldaan. U hoeft vooraf niets te betalen.


Kan ik ook gaan lunchen?

Sommige restaurants bieden naast diner ook lunch aan. Dit staat aangegeven in het profiel en bij de mogelijkheden tot reserveren.


Ik volg een speciaal dieet, wat nu?

Indien u dieet- en/of allergiewensen heeft, kunt u dit vermelden bij het maken van de reservering. In een speciaal vak met ‘opmerkingen voor de chef’ krijgt u daartoe de mogelijkheid. De restaurateur zal zo goed mogelijk aan uw wensen proberen te voldoen, eventueel in overleg met u. Uiteraard is het verstandig om bij aankomst in het restaurant deze wensen (nogmaals) kenbaar te maken. Indien u bent vergeten het restaurant op de hoogte te brengen van uw wensen, neem hoe dan ook toch nog contact op met het restaurant om deze kenbaar te maken. Zo is het restaurant tijdig op de hoogte om hierop in te kunnen spelen.


Tot hoe laat kan ik reserveren?

U kunt nog tot op de dag zelf reserveren. U kunt reserveren voor lunch tot 13:00 uur en voor het diner tot 17:00 uur.


Hoe komt het dat sommige restaurants al volgeboekt zijn?

Sommige restaurants kunnen al vrij snel volgeboekt zijn door hun populariteit. De restaurants bepalen zelf het aantal beschikbare plaatsen voor de HEERLIJK10daagse, en dit kan verschillen per dag. Soms voegt het restaurant op het laatste moment nog extra plaatsen toe of worden er reserveringen geannuleerd waardoor u op de valreep toch nog een plaatsje kunt bemachtigen.


Ik krijg aldoor de melding dat mijn e-mailadres al in gebruik is, hoe kan dat?

Indien u in het verleden al eens eerder heeft gereserveerd via HEERLIJK.nl werd er automatisch een account aangemaakt. U krijgt deze melding dus omdat u al in ons systeem zit. Het best kiest u in dit geval voor 'wachtwoord vergeten' en dan ontvangt u een nieuw wachtwoord waarmee u kunt inloggen.

Staat uw vraag hier niet vermeld, stuur dan een e-mail naar info@heerlijk.be.